Socionom.

Sitter återigen vid köksbordet å pluggar. Läser upp mina betyg för högskolebehörighet och tanken var att jag skulle bli klar så jag kunde söka skola till hösten. Har dock insett att även jag har gränser och jag kommer inte att hinna klart med alla kurser innan det är dags att söka.. Dessutom börjar jag tveka. Socionomutbildningen är något jag alltid velat läsa, men emellanåt känns det som att jag spyr på alla problem som finns överallt. Jag vill helst inte se; helst inte höra utan bara vara ifred och få må bra själv som jag gör nu för tiden. MEN, å andra sidan, vem blir inte less på alla problem emellanåt, konstigt vore det annars, och som jag ofta uttrycker det: det finns alltid problem, det är vad man gör åt dem som räknas.. Det är ju också en väldigt bred utbildning, vilket innebär att det finns många olika inriktningar.. Jag får verkligen ta mig en funderare på vad jag vill göra här framöver, tills vidare blir det iaf att fortsätta plugga,och jobba natt med mina gamlingar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0