Svar från "Carl Bildt"

Hej Petra,

Tack för ditt brev till utrikesminister Carl Bildt. Jag har blivit ombedd att svara dig.

Sveriges regering anser att våld mot barn är ett alvarligt problem på många håll i världen. Att utsätta ett barn för våld är en kränkning av barnets mänskliga rättigheter. Sverige arbetar aktivt med att barns mänskliga rättigheter ska respekteras i alla länder. Vi är en av världens främsta bidragsgivare till FN:s barnfond, UNICEF. Sverige ger också omfattande stöd till Marta Santos Pais, som är Generalsekreterare Ban Ki-moons särskilda representant för bekämpandet av våld mot barn. Malaysia har ratificerat FN:s Barnkonvention och Sveriges regering anser att landet är därmed skyldigt att i enlighet med sin nationella lagstiftning, säkerställa att barn skyddas.

Vänliga hälsningar,

Aaron Korewa Utrikesdepartementet

Det här vad svaret på min fråga där jag uttryckte att dom kanske behövde kontakta regeringen i Malaysia för att följa upp den här videon som figurerar på FB.. Men vad hoppades jag på för svar, dom är ju politiker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0