Sverige.

Jag läser en bok som handlar om könsstympning. Boken är nr två i ordningen å skriven av Waries Dirie. I vissa delar av Afrika tillämpar dom fortfarande könsstympning på sina barn, det finns olika former av könsstympning men om jag har fattat det rätt så innebär det att skära bort klitorisen så att kvinnan inte ska vara så swxuell. Kvinnan ska även sys ihop för att vara säker på att bli "sparad" till sin framtida man. Könsstympning är vanligare än man tror, och det förekommer faktiskt i ganska stor skala här i Europa med.. När jag nu läser den här boken så slår det mig hur tacksam jag ska vara för att jag är född i Sverige. Jag har en underbar kille, underbara barn och underbara syskon! Jag hade kunnat födas med en framtid som innebär könsstympning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0