Nattliga tankar.

När jag var barn så hatade jag fulla personer. Jag hatade när de skulle diskutera livets bekymmer 10 centimeter ifrån ansiktet med en andedräkt som stank gammal bakfylla blandad med riktig indränkt röklukt. Jag hatade när dom skulle pussas å kramas och tala om hur gullig man var(något som dom aldrig sa utan alkohol i kroppen). Än idag kan jag hata fulla människor emellanåt. Är jag då en hycklare som ibland dricker själv? Må så vara, jag vet dock att dom gångerna jag dricker, så är jag på ett helt annat håll än vad mina barn är. Alkohol och barn går inte ihop. Att dricka ett glas vin/en öl/en cider till maten är en sak, men vet man att man ska dricka mer än så då har barnen inget där att göra.. Men det är förstås min åsikt, och du som läser behöver absolut inte dela den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0