Med barn följer ansvar.

Såklart, tänker ni. Å visst är det såklart, men inte för alla..
Ibland kommer det över mig, vilket jävla skitstort ansvar det är att ha barn. Ibland kan jag bli skitskraj, för att jag gör fel när jag hjälper mina barn utvecklas.
Det är mitt ansvar att mina barn ska känna trygghet och harmoni, att de ska få sina behov tillgodosedda-både fysiskt och psykiskt, att hjälpa dem få den livsvikitiga självkänslan och det viktiga självförtroende. Det finns många som inte ens vet skillnad på dessa två..
Min filosofi är lite, att du kan inte ge dina barn vad du själv har, därför måste man även som förälder jobba med sig själv, sina brister och mindre bra sidor.
Jag läser tidingar, böcker och allt jag köper över som har med barnens utveckling att göra, samtidigt som jag bara försöker slappna av och inte tänka för mycket, låta det komma naturligt liksom. Ibland kommer den där känslan över mig dock, Shit vilken stort ansvar det är att ha barn!!
Skulle mina barn någon gång i framtiden må dåligt eller fara illa, skulle mitt mammahjärta krossas, av den anledningen vill jag göra allt jag kan, för att försöka ge de så bra grunder som möjligt att stå på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0