Egentligen.

Är det ganska fånigt.
Två vuxna människor som inte kan lösa sina problem. Men det är lättare sagt än gjort.
Det är lätt att sitta och säga, jo men det är så och si och bu och bä och bla bla bla.
När en kommunikation blir en envägs-kommunikation. Och allt man säger tas med attityden(du är bara 27 år, jag har levt dubbelt så länge, kom inte och tro att du vet bättre)då blir det inte lika lätt längre. När ingenting man säger tas på ett bra sätt, och det går inte att föra en diskussion överhuvudtaget. Inte utan att det misstolkas och tas som påhopp.
Då är det inte lika lätt mina kära vänner..
Jag kan bara tycka att det är tragiskt.
Det präglar även andra runt omkring.
Men men. Det blir så klart bättre. Som det blir med allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta några djupa andetag och tänk på livet du bär inom dig, det borde få dig att glömma allt jobbigt och tråkigt än om bara för stunden.

Grattis till miraklet :o)

2010-09-18 @ 17:24:01
Postat av: Anonym

Det jobbiga och tråkiga försvinner inte innan det är löst. Så det lilla livet i magen har ingenting med det att göra enligt min mening. Det är jag lycklig över, men det som jag har skrivit om här i bloggen, och min bebis, är två saker som inte hör ihop...

2010-09-21 @ 09:49:10
Postat av: Petra

En bebis i magen är man lycklig över hela tiden, inte bara är man tar djupa andetag..

2010-09-21 @ 10:17:40
Postat av: Anonym

Jag menade förståss inte så, jag menade att du skulle ta några djupa andetag (brukar man bli lite lugnare av) och sen är det självklart man är överlycklig hela tiden för bebisen i magen.

Tanken var nog mer att du skulle försöka glömma problemen en stund och fokusera på bebisen istället så du blir glad.

Jag vet inte om du förstår vad jag menar men jag ville inte såra

2010-09-23 @ 19:57:57
Postat av: Petra

Jodå, jag förstår vad du menar.

Men just nu är det här "problemet" mitt liv, så det är svårt för mej att glömma det, om ens för en liten stund.

Dock så löser sig allt på fredag, och då kan jag andas ordentligt igen:)

2010-09-29 @ 16:27:44
Postat av: Anonym

Idag är det fredag..jag hoppas verkligen "problemet" är löst :o)

Trevlig helg

2010-10-01 @ 21:19:10
Postat av: Petra

Ja, nu är det löst:)

2010-10-08 @ 10:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0