Relationer.

Den enda relation jag har rätt att ta ställning i är min egen. Jag har inte rätt att ta ställning i någon annans relationer. Även om det är mina nära och kära. Jag kan tycka att en handling är fel. Men det är aldrig en människa som är fel. Varje människa växer upp och bildar sig sina värderingar och tankar och känslor och åsikter.
Sen kan man aldrig egentligen ens ha en åsikt om man inte har hört dom inblandade berätta.

Igår kollade jag på grannfejden. Först såg jag den ena grannen, vilken verkade vettig och faktiskt hade rätt i sin sak. Då hade jag redan "dömt" den andra grannen som den som ställde till problem. När jag väl såg den grannens version, så märkte jag ju att det var granne nr 1, som hade verkat så jävla vettig från början, som trakasserade den här granne nr 2, som jag hade dömt i förtid..
Återigen fick jag mig en knäpp på näsan. Men det är aldrig försent för att lära.

Och så vill jag även tillägga, att den enda man kan förändra är sig själv. Jag har sidor som inte du tycker om. Du har sidor som jag inte tycker om.. Så är det alltid. Dock skulle jag aldrig tala om dessa sidor för en människa. Utan acceptera människan som den är.

Men, detta är mina åsikter. Och inte någon sorts sanning. För kom ihåg, ingen människas åsikt är sanningen. Det är bara din åsikt..

Kommentarer
Postat av: Likkan

Men är det inte bättre att tala om för denne någon vilka sidor man inte tycker om, så att personen kan få en ärlig chans att ändra på sig om han/hon nu skulle vilja? =P Jag skulle då vilja veta sånt, för om man inte vet så kan man ju inte ändra sig även om man kanske vill det..

2010-06-14 @ 21:10:52
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0