en vanlig vardag.

ett härligt möte på arbetsförmedlingen. Bas-info. Ett x-antal samtal till olika instanser. mail-skrivning. Ja, det sedvanliga.. Men det är skönt när det är gjort.

Idag har min dator tydligen ingen lust å svara på kommentarer så jag svarar här då istället:)
Tycker man sig ha den rätten att bestämma att en annan människa har en dålig sida, jaa då kan man ju tala om den. Fast jag skulle inte göra det. Jag menar, vad är en dålig sida egentligen? Nån som är sur? arg? glad? ledsen?envis? bestämmande? blyg? Att man säger vad man tycker? att man dömer folk på förhand? lat? fåfäng? kort stubin?
Är det för att hjälpa är det en sak, någon som kanske har varit ledsen ett par veckor, deprimerad eller så, då kanske man ska prata med den människan..
Jag själv tycker inte att man ska döma folk. Men vad kan jag göra åt en människa som gör det? Jag kan berätta vad jag tycker om vi nån gång skulle prata om det. Men kan jag säga att personen i fråga måste ändra sig?Nej, det kan jag inte.. Den enda jag kan ändra är mig själv. Jag kan också önska att folk inte skulle gnälla så jävla mycket och istället uppskatta det vi har. Men är det nåt jag kan ändra på? nej. Men dock kan jag välja. Jag kan välja vilka människor jag mår bra av och inte.
Hm, det var nåt mer jag skulle skriva.. Men jag glömde bort de.

Jahapp, det var min åsikt det idag. Nu ska jag äta och sen åka till vallen och mjölka getterna för första gången:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0