Gi

Tomas å jag(å Tove såklart) har börjat äta efter gi idag.. För er som inte vet vad det är, ska jag förklara. Gi betyder glykemiskt index, å innefattar att man ska äta långsamma kolhydrater, nyttigt fett å mycket protein. Tror det är en bra kost.. Kolhydrater behöver man, eftersom det är hjärnans bränsle. Men långsamma kolhydrater ger bra blodsockernivå, som inte sticker upp å ner över dagen, som snabba leder till.. Socker försöker vi även undvika, det är en stor bov.
På det ska vi träna som vanligt, å röra oss så mycket som möjligt.
Känns bra att äta nyttigt. Man blir piggare i kroppen å får betydligt mycket mer energi. Vilket behövs av olika anledningar.. Å det är det som är det väsentliga. Att man mår bra fysiskt.. Det handlar inte om å banta å sån skit. Utan upprätthålla en sund och nyttig livsstil, som är väldigt viktig för Toves del med. Det är ju mitt som förälders ansvar att se till att hon äter bra å nyttig mat...

På radion pratade dom om snöoväder i olika länder.. Nåt land hade aldrig haft så mycket snö, sen dom började med snömätningarna 1930(eller när det var). Å nåt land hade stängt igen skolorna.. Snökaos. Antingen så är det bara så det går. Eller så bror det väl på allt vi ställer till med för vår natur.. Vi gör då det lilla vi kan, å källsorterar så gott det går(iofs så måste man ju det med nuförtiden)men kan ju med gott samvete säga att jag gjorde det innan med:)
Aja, man får väl se vart det leder.. Kan ju som sagt, bara vara så det går.

Nu ska jag vika å hänga lite tvätt. Få lite värme i kroppen. Har rätt så kallt inne, försöker spara in på värmen får naturens skull... ;) Nedå, är bara förjävla kallt härinne.

Ta hand om varandra då.. Ge din kille/tjej en blomma i morgon. Behöver inte vara nån dyr, det är tanken som räknas..  Tala om för denne vad den betyder för dej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0