Ang. hundvalpar

Har återigen träffat en sån där människa. En sån där människa som anser att man ska stoppa ner valpens nos i kisset/bajset när dom gör inne. Jag har ett flertal olika skäl till att jag tycker denna ide är så jävla korkad så det finns inte. Precis lika lite som ett litet barn vet hur dom ska göra. Vet inte en liten hundvalp det heller.. Tänk på det ni..

1. En valp är inte ens kapabel till att hålla sig förrän den är ett x antal månader.
2. Den kissar knappast inne för att jävlas(?) en hund vet nog knappast ens vad jävlas är.
3. Att göra så(ovanstående, som en del idioter fortfarande anser)leder bara till att dom får en orolig valp, som kissar inne ännu mer.
4. Att inte vara kapabel till att lära sin valp att kissa ute(det är nämligen därför den kissar inne) är ett tecken på att just du, suger som hundägare. Sen kan det hända olyckor. Men det är en helt annat sak.
5. Att valpen skäms, sen när man tittar på den(efter att den har gjort inne) har ingenting med, att den fattar att den har gjort fel att göra. En hund känner sinnes-stämningen hos sin ägare. Och känner därmed att denne är arg. Och det är den Enda orsaken till att den ens reagerar..


Men, som sagt, det fins alltid ett MEN... Detta är inte sanningen. Detta är MIN åsikt.. Å min åsikt är inte sanningen, även om det för mej är rätt så logiskt. Så jag hoppas verkligen att det här old fashion-sättet att se på saken försvinner, iaf för hundens skull. Stackars hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0