Min pojkvän.

Jag och min pojkvän träffades första gången den 27e mars 2009. Ute på krogen, off course:)
Efter den kvällen träffades vi ganska intensivt, det var vi från första början, det var bara så..
Både han och jag kom från ganska nyligen avslutade förhållanden, men dessa hade inte fungerat så bra för varken han eller mig. Bråk och taskig kommunikation är sånt som inte hör till bra förhållanden, och det tror jag nog att alla nånstans håller med om.
Tomas är en väldigt fin människa, som INTE vill såra någon med flit. Tomas pratar aldrig illa om någon människa, han har aldrig gjort det nånsin, just för att han är så fin inombords.
Vissa människor passar man ihop med, vissa människor passar man inte ihop med. Det är inte sånt man kan avgöra själv.
Enligt mig måste man i ett förhållande ha liknande värderingar, samma tankar om hem, hushåll, barnuppfostran, ja allt som hör en vardag till..
Att vara tillsammans med en människa vars värderingar skiljer sig totalt från sina egna, är som att vara tillsammans med en människa som pratar ett annat språk.
Så är det iallafall för mig..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Så sant som det är skrivet!

2010-12-03 @ 23:09:25
URL: http://eilemeregah.blogg.se/
Postat av: Helena

Helt rätt Petra... har man helt olika värderingar å åsikter om allt så lär det garanterat inte att funka. Då kan man lika gärna va bara kompisar...

2010-12-04 @ 06:37:34
URL: http://luzzis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0