Val man gör i livet..

Kollade på inlåst igår. Det var iaf nån snubbe som jobbade där som sa en väldigt klok sak.. Saker å ting händer en inte bara i livet, utan det är alltid val man gör. Å det är så jävla sant..
Förövrigt har jag precis läst färdigt en bok, den heter skadad å handlar om lilla Jodie 8 år.. Det är en sann historia å handlar om hur Jodie har blivit utsatt för kontinuerliga övergrepp av sina föräldrar, sen hon var 18 månader å troligtvis yngre.. Både sexuella å våldsamma. Blir fullständigt deprimerad av att läsa såna böcker, så jag kanske inte borde göra det. Men samtidigt tycker jag det är ett sätt att uppmärksamma om vad det är för jävla värld vi lever i, vad det finns för jävla människor!.. 50(!)ggr hade hon varit på akuten från 0-7 år, då kan man ju undra varför hon inte blivit omhändertagen tidigare? men jaa, det är väl mycket man kan undra antar jag. Jag är iaf glad över att jaG har det så pass bra som jag har det. Jodie har det ju knappast bra, å hon kommer heller aldrig få ett normalt liv.. Satans jävla idioter!!!
Aja, jag kan ju inte hjälpa henne genom att bli alldeles förstörd. Så det tjänar ju ingenting till. Men en vacker dag ska jag göra min insats, det är så sant som det är sagt!
Å jag ska vara jävligt nöjd över att jag har det så bra som jag har det! Det handlar så jävla mycket om inställning, å det är min inställning!
Jag har världens underbaraste pojkvän. Jag har världens underbaraste dotter. Jag har möjlighet att rida när jag vill. Jag har möjlighet att träna när jag vill. Jag har ett fast jobb. Jag/vi har en mysig lägenhet. Vi har så vi klarar oss!

Kommentarer
Postat av: Din älskling <3

allt jag behöver för att klara mej är dej och tove! älskar dej <3

2009-10-02 @ 11:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0