En vettig sak..

Slog mej precis nu.. Men vet inte riktigt hur jag ska skriva den.. Den gäller en person som betyder oerhört mycket för mej. Å grejen är den, Jag halkade in på fel spår här för ett tag sen. Vilket betyder att jag gjorde fel prioriteringar i livet. Jag ville gärna vara ute å festa å umgås med människor. Tove for aldrig illa av det, hon var alltid hos mormor å hon älskar att vara hos mormor så det var inget problem för henne. Dock festade jag en hel del med denna älskade människa. Å grejen är den att visst, hon är 17 år. Så festa är en sak som hon gör, å inget jag säger kan stoppa henne(även om jag önskar det) Men på ett vis så är det faktiskt så jävla tragiskt. Att det är så man växer upp nuförtiden. Sprit är en accepterad å helt vanlig sak. trots att den ställer till med så jävla mycket skit! Slagsmål, våldtäkt, bilolyckor mm.mm..
Experterna säger, skulle alkohol komma idag, skulle den drogen förbjudas. Precis som alla andra droger. För min åsikt angående alkohol, det är att den är precis lika illa som alla olagliga droger, nästan värre till och med. Visst, om man ska hård-dra det lite.
Vi tar en knarkare-Det enda som är intressant för denna människa är att få tag i pengar till sitt knark(jag drar inte alla över samma kam, så jag påstår inte att detta gäller alla.Men en stor del) Så inbrott å sno saker hör kanske till vardagen.. Även råna folk. Men om vi tar då en alkoholist/alkoholmissbrukare(det är inte bara dom som sitter på bänken på centrum, utan även det stora antalet som sitter hemma) Då blir det genast en annan sak. Alkohol är lätt att få tag på och just därför är det mer utbrett. Å vad har vi för földer av alkoholen på... Jo, det är just det, misshandel/sexuellt utnyttjande av sin fru/sitt barn, våldäkt, slagsmål.. ja helt enkelt är det så, att där spriten går in, går vettet ut. En värld utan alkohol, skulle vara en betydligt bättre värld, punkt slut. End of diskussion. Say no more..


Åter till denna älskade människa då.. jag står maktlös, helt maktlös. Jag vill så gärna att hon ska må bra. Men det gör man inte alltid i hennes ålder. det finns så mycket i livet man inte förstår. Alla hormoner i kroppen som ställer till det å gör kanske så att man mår dåligt. men att man kanske inte riktigt förstår vad det är som gör det. Vill så gärna försöka prata å hjälpa till. Finnas där å stötta. Men hur ska jag göra. Du måste försöka lyssna på mej å försöka förklara hur du känner å tänker! det är enda sättet å försöka få nån rätsida på allting. men en sak säger jag. Sprit löser INGENTING! Men jag vet att du läser det här å jag hoppas verkligen.. En dag kanske du förstår vad vi menar. Å förstår att allt det vi/jag gör/säger är för att DU ska må bra! Inte av nån annan konstig anledning. För grejen är det skulle vi inte bry oss, så skulle vi skita i dej..

VI ÄLSKAR DEJ OCH ÄR RÄDDA OM DEJ, DET ÄN DEN ENDA OCH ENKLA ANLEDINGEN!


Kommentarer
Postat av: ..

Älskar er..

2009-10-16 @ 13:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0