Drömmar..

I natt drömde jag om min pappa, min riktiga pappa heter Arne Hjelm å är alkoholist. Vi har ingen kontakt med varandra nu längre. Trots att vi går förbi varandra ett par gånger i månaden. Anledningen till det, jo, jag skrev ett brev till honom för ett x antal år sedan. Jag skrev vad jag tyckte han hade gjort, å hur det fått mej att må. Reaktionen på det brevet slutade på det viset att han ringde upp mej å sa följande: detta var det elakaste nån nånsin sagt till mej. Det var sista gången vi pratade med varandra..
Inatt drömde jag iaf. Jag drömde att han kom fram till mej å pratade. han sa att det var dags att försonas nu. Att det var dags att reda upp allt..
Grejen är den, jag tycker inte synd om mej själv. Jag hade ett ex som sa till mej en gång: men det är ju skillnad med dej, din pappa är ju alkoholist. det hade varit värre om han hade varit helt normal, å ändå skitit i dej.
Grejen är den, jag tycker fortfarande inte synd om mej själv. Men jag kan vara ledsen. ledsen för att min pappa har valt spriten framför mej. Ledsen över att han inte funnits där som förebild för mej. Ledsen för att han sabbat min tro till killar totalt. Men grejen är den, att jag kan inte skylla på det heller resten av livet. Lika lite som jag kan skylla på något annat. Jag har haft det jobbigt under min uppväxt. Men när man lär sig att inte se sig själv som ett offer å att inte tycka synd om sig själv. Ja, då inser man att det finns ingen annan som bestämmer över sitt eget liv än en själv. Ansvaret är ditt eget. Å istället för att tycka synd om sig själv, å se sig själv som offer, jaa, då får man lära sig något av det!
Jag vet inte vad det är.. Är kanske extra känslig nu. Men vet ju att det är några dagar innan det där vi tjejer har. Å då kan ju det mesta vara lite extra känsligt;)

När jag kom hem från jobbet nu ikväll, gick jag in genom dörren å skulle gå uppför trappen.. Då hade Tomas tänt ljus i hela trappen. När jag väl kom upp hade han grillat fläskfile å gjort det allmänt mysigt hemma. Jag älskar överraskningar å romantik. Jag tror helt seriöst att det är det bästa sättet att hålla liv i kärleken:) Får se vad man hittar på härnäst..
Ta hand om dom ni älskar. Köp en blomma eller gör nånting fint:) Ta tillvara på dom å ta dom inte för givet...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0