Helgen..

Har vart lugn.. En jävla massa snöande. Men snart är det slut på vintern med, å då kommer den härliga våren. Å för mej så är det iaf så att det spelar ingen roll vilken årstid jag än befinner mej i, så längtar jag likförbannat till en annan..  Helena å jag var till Sundsvall i helgen, ett jävla före å det tog oss nog 3,5 timme att komma dit:) Mötte en gubbe som fått sladd på bilen å var inte sämre än att vi själva fick sladd en tre gånger heller.:) Väl där var det storshopping... Helena handlade ett par mjukisbyxor å doftljus:D, själv så handlade jag får första gången i mitt liv för enstaka 500(!) kronor.. fan Helena, du är en bra ekonomisk förebild för mej. Vi måste åka å handla fler gånger:)

Alltså såhär är det med fördomar, att ha en fördom om en människa tar mer energi från dej själv än människan ifråga. Jag har gett upp sånt där å när jag vet att en människa tycker illa om mej tar jag det med ett leende å tänker att jag hoppas människan ifråga vet att det enda som händer är att det tar en massa energi från den själv.
För själv så bryr jag mej inte det minsta. Istället önskar jag att alla människor vore vänner. å när jag vet att det inte riktigt funkar så, så önskar jag iaf att man kunde behandla varandra med respekt och leva sina egna liv, utan en massa skitsnack..
När man är ung å dum å inte förstår bättre är det klart man bråkar hit och dit, själv var jag rent ut sagt en jävla idiot när jag var yngre. Jag var elak med dom flesta å sa och gjorde saker som säkert sitter kvar än idag. Och det värsta är att jag inte hade en enda tanke på hur mycket det sårade och gjorde illa.....     

Nåt som är ganska genomgående hos dom som är elaka, är ju dessvärre att dom mår dåligast själva. Dock ingen ursäkt men en förklaring.. Å det jag ville komma fram till(innan jag tappar tråden;)) var att vi alla(dom flesta iaf) förändras å växer upp, får erfarenheter å utvecklas, å inser att det finns annat i livet å koncentrera sig på, än att snacka skit å ödsla onödig energi! Vet att dom flesta har sina fördomar om mej, å tyvärr så är det dessa människor som inte känner mej, för då skulle dom inte ha dessa fördomar. Sen kan man inte älska alla, men dock kan man behandla varandra med respekt.. Så tänk på det å ta hand om er!

Kärlek till er... Mest till dej...

Kommentarer
Postat av: Jerry

tog ni inte din genväg hem då? :)

2009-02-08 @ 22:54:11
Postat av: jag själv

Kul Jerry, kul:P

2009-02-09 @ 16:08:27
Postat av: barne

Jag tyckte iaf att det var kul! =)

2009-02-11 @ 09:05:23
URL: http://dukanvaraminhäst.värsting

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0